Minimumuurloon per 1 januari naar € 15,29

De bedragen van de Wet minimumloon en minimumvakantiebijslag worden halfjaarlijks gewijzigd. Per 1 januari 2027 bedraagt het minimumuurloon voor iemand van 21 jaar of ouder € 15,29. Voor mensen die jonger zijn dan 21 jaar gelden van het wettelijk minimumuurloon afgeleide bedragen.

Voor werknemers die werkzaam zijn op basis van een arbeidsovereenkomst die is aangegaan in verband met een beroepsbegeleidende leerweg (bbl) gelden per 1 januari 2027 geen alternatieve staffels meer. Het referentiemaandloon bedraagt per 1 januari 2027 bruto € 2.385.

Leeftijd Staffeling Per uur
21 jaar 100,0% € 15,29
20 jaar 87,5% € 13,38
19 jaar 75,0% € 11,47
18 jaar 62,5% € 9,56
17 jaar 50,0% € 7,65
16 jaar 40,0% € 6,12
15 jaar 30,0% € 4,59

Lees ook onze andere artikelen!

Civiel vernietigde schenking blijft belast als de dwaling is voorgewend

Met borg geen risico, zonder borg niet zakelijk

Minimumuurloon per 1 januari naar € 15,29

Eindejaarstips dga en bv

Eindejaarstips privé

Eindejaarstips voor ondernemingen

Minimumloon per [br] 1 januari 2025

Naheffing [br] omzetbelasting

Mastertitel op [br] wo-niveau

Akkoord vroeg-pensioenregeling

Vermogensgrens zorgtoeslag 2025